Construcția autostrăzii Sibiu-Pitești face un nou pas important. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru prima etapă a lucrărilor la tunelul Robești, situat pe secțiunea 2 (Boița – Cornetu), a anunțat joi Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„A fost parcursă o nouă etapă importantă pentru construcţia tunelului Robeşti de pe secţiunea 2 (Boiţa – Cornetu) a autostrăzii Sibiu-Piteşti. Ministerul Transporturilor a emis astăzi Autorizaţia de Construire pentru prima etapă a lucrărilor la acest tunel, în lungime de 900 de metri”, a transmis Pistol pe pagina sa oficială de Facebook.

Tunel strategic pentru Coridorul IV Pan-European
Tunelul Robești este unul dintre elementele de infrastructură complexe ale autostrăzii Sibiu-Pitești, parte a Coridorului IV Pan-European, vital pentru legătura între Vestul și Sudul României. Constructorii turci din asocierea Mapa-Cengiz, desemnați pentru realizarea secțiunii Boița – Cornetu, lucrează deja pe șantier la două viaducte importante, potrivit CNAIR.

Contractul pentru această secțiune a autostrăzii are o valoare de 4,25 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 al Uniunii Europene. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este stabilit pentru decembrie 2028.

Sibiu-Pitești, proiectul care schimbă harta transportului în România
Autostrada Sibiu-Pitești, cu o lungime totală de aproximativ 123 km, este cel mai ambițios proiect rutier din România, fiind considerată esențială pentru conectarea rețelei de autostrăzi din Ardeal cu cea din Muntenia. Secțiunea 2 (Boița – Cornetu), unde se află tunelul Robești, are o lungime de circa 31 km și cuprinde mai multe lucrări de artă de anvergură, inclusiv viaducte și tuneluri de lungime mare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.