Construcția autostrăzii Sibiu-Pitești face un nou pas important. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru prima etapă a lucrărilor la tunelul Robești, situat pe secțiunea 2 (Boița – Cornetu), a anunțat joi Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„A fost parcursă o nouă etapă importantă pentru construcţia tunelului Robeşti de pe secţiunea 2 (Boiţa – Cornetu) a autostrăzii Sibiu-Piteşti. Ministerul Transporturilor a emis astăzi Autorizaţia de Construire pentru prima etapă a lucrărilor la acest tunel, în lungime de 900 de metri”, a transmis Pistol pe pagina sa oficială de Facebook.
Tunel strategic pentru Coridorul IV Pan-European
Tunelul Robești este unul dintre elementele de infrastructură complexe ale autostrăzii Sibiu-Pitești, parte a Coridorului IV Pan-European, vital pentru legătura între Vestul și Sudul României. Constructorii turci din asocierea Mapa-Cengiz, desemnați pentru realizarea secțiunii Boița – Cornetu, lucrează deja pe șantier la două viaducte importante, potrivit CNAIR.
Contractul pentru această secțiune a autostrăzii are o valoare de 4,25 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 al Uniunii Europene. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este stabilit pentru decembrie 2028.
Sibiu-Pitești, proiectul care schimbă harta transportului în România
Autostrada Sibiu-Pitești, cu o lungime totală de aproximativ 123 km, este cel mai ambițios proiect rutier din România, fiind considerată esențială pentru conectarea rețelei de autostrăzi din Ardeal cu cea din Muntenia. Secțiunea 2 (Boița – Cornetu), unde se află tunelul Robești, are o lungime de circa 31 km și cuprinde mai multe lucrări de artă de anvergură, inclusiv viaducte și tuneluri de lungime mare.








